რას აკეთებთ ჩვეულებრივ, როდესაც გაქვთ შეკითხვა?
2023 წელს გლობალური ვებ ტრაფიკის ნახევარზე მეტი სმარტფონებზე მოდიოდა. ასე რომ, მომხმარებლებისთვის თქვენი ვებსაიტის ოპტიმიზაცია გადამწყვეტია.
გარდა ამისა, 2020 წელს Google გადავიდა მობილურ პირველ ინდექსირებაზე, რაც ნიშნავს, რომ მისი ალგორითმები ძირითადად იყენებენ თქვენი საიტის მობილურ ვერსიას მის ინდექსირებასა და რეიტინგში. ეს კიდევ უფრო მნიშვნელოვანს ხდის მობილურ SEO-ს, თუ გსურთ, რომ თქვენი ვებსაიტი საძიებო სისტემის შედეგების გვერდების (SERPs) მოწინავე ადგილზე იყოს.
ამის გათვალისწინებით, ჩვენ გთავაზობტ რვა მობილურ SEO რჩევას, რომლებიც დაგეხმარებათ გააუმჯობესოთ თქვენი რეიტინგები ყველა მოწყობილობაში და გაზარდოთ თქვენი ბიზნესი.
რა არის მობილური SEO?
მობილური საძიებო სისტემის ოპტიმიზაცია გულისხმობს, თქვენი ვებსაიტის ოპტიმიზაციის პროცესს, რათა დაიკავოს მაღალი პოზიცია მობილური ძიების შედეგებში. ეს არის იმის უზრუნველყოფა, რომ თქვენი ვებსაიტი არა მხოლოდ შესანიშნავად გამოიყურება პატარა ეკრანებზე, არამედ უზრუნველყოფს დიდ გამოცდილებას მობილური მომხმარებლებისთვის.
ძირითადი განსხვავებები დესკტოპსა და მობილურ SEO-ს შორის
მიუხედავად იმისა, რომ დესკტოპის და მობილური SEO-ს საერთო მიზნები აქვთ, თქვენ უნდა გამოიყენოთ სხვადასხვა სტრატეგიები, რათა გაითვალისწინოთ სხვადასხვა მახასიათებლები და მომხმარებლის ქცევა, რომლებიც დაკავშირებულია თითოეულ მოწყობილობასთან.
გთავაზობთ რამდენიმე ძირითად განსხვავებას:
რატომ არის მნიშვნელოვანი მობილური SEO?
ადამიანების უმეტესობას ურჩევნია მოძებნოს მობილური მოწყობილობების გამოყენებით და ეს რიცხვი წლების განმავლობაში იზრდება. Stat Counter-ის მონაცემებით, 2023 წელს ყველა ძიების 57,87% განხორციელდა მობილურ მოწყობილობებზე. მობილური SEO უზრუნველყოფს, რომ თქვენი ვებსაიტი ემსახურება ამ მუდმივად მზარდ აუდიტორიას.
გარდა ამისა, 2020 წლის სექტემბერში Google გადავიდა ყველა ვებსაიტის მობილურ ინდექსირებაზე. ეს ნიშნავს, რომ Google ახლა ძირითადად იყენებს თქვენი საიტის მობილურ ვერსიას ინდექსაციისა და რეიტინგის მიზნებისთვის. სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, თქვენი საიტის მობილური ვერსიის შესრულება და კონტენტის ხარისხი არის ძირითადი ფაქტორები, თუ როგორ იკავებს თქვენი საიტი რეიტინგს საძიებო სისტემაში.
როგორ შეამოწმოთ არის თუ არა თქვენი საიტი ოპტიმიზირებული მობილური მოწყობილობებისთვის
ადამიანების უმეტესობის მსგავსად, თქვენ ალბათ გამოიყენეთ Google-ის მობილურობის ტესტი, რათა შეამოწმოთ, არის თუ არა თქვენი ვებსაიტი ოპტიმიზირებული მობილური მომხმარებლებისთვის.
თუმცა, დეკემბერში Google-მა შეწყვიტა მობილური ტესტირების API-ის, Google Search Console-ის მობილური გამოყენებადობის ანგარიშის და მობილური ტესტირების ხელსაწყოს მხარდაჭერა.
ტექნოლოგიურმა კომპანიამ გააერთიანა ეს ინსტრუმენტები ერთ პლატფორმად სახელწოდებით Lighthouse, რომელიც შეგიძლიათ გამოიყენოთ მობილური გამოყენების ასპექტების შესამოწმებლად, როგორიცაა გვერდის ჩატვირთვის სიჩქარე, მობილური ნავიგაცია და შინაარსის რელევანტურობა.
თუმცა, არსებობს სხვა გზებიც იმის შესამოწმებლად, არის თუ არა თქვენი საიტი ოპტიმიზირებული მობილური მოწყობილობებისთვის. მოდით შევხედოთ სამ მათგანს.
ხელით გადამოწმება სხვადასხვა მოწყობილობებსა და ბრაუზერებზე
გახსენით თქვენი საიტი თქვენს სმარტფონზე ან ტაბლეტზე და დააკვირდით, როგორ გამოიყურება, რამდენად სწრაფად იტვირთება და რამდენად მარტივია ნავიგაცია. გარდა ამისა, შეამოწმეთ თქვენი ვებსაიტი პოპულარულ ბრაუზერებზე, როგორიცაა Chrome, Safari და Firefox.
მობილური SEO რჩევები
მოდით ახლა გადავხედოთ მობილური SEO-ს რვა რჩევას, რომლებიც დაგეხმარებათ გააუმჯობესოთ თქვენი რეიტინგები და გაზარდოთ მობილური ტრაფიკი.
1. შექმენით მობილურისთვის მოსახერხებელი ვებსაიტი
ჩვენი პირველი SEO რჩევა არის მობილურისთვის მოსახერხებელი საიტის შექმნა, რაც შეგიძლიათ გააკეთოთ ოთხი გზით:
მეთოდი 1: ვებსაიტის რესფონსივ დიზაინი
რესფონსივ დიზაინი ნიშნავს, რომ თქვენი ვებსაიტის წყობა იდეალურად ერგება მომხმარებლის მოწყობილობის ეკრანის ზომას – იქნება ეს დესკტოპ კომპიუტერი, პლანშეტი თუ სმარტფონი.
მეთოდი 2: საიტის დინამიურობა
დინამიური სერვისი აგენერირებს თქვენი საიტის სხვადასხვა HTML ვერსიებს იმისდა მიხედვით, თუ რომელი მოწყობილობა ითხოვს გვერდს. მაგრამ იყენებს გვერდის იგივე URL ს.
მეთოდი 3: გამოიყენეთ ცალკე URL-ები
აქ თქვენ აერთიანებთ ცალკეულ URL-ებს თქვენი ვებსაიტის მობილური და დესკტოპის ვერსიებისთვის. მაგალითად, შეგიძლიათ გქონდეთ m.example.com მობილურისთვის და www.example.com დესკტოპისთვის.
მეთოდი 4: ვებ რესფონსივის აუთსორსინგი
MYGO • მაიგოუ -ს შეუძლია შექმნას თქვენთვის მოსახერხებელი და საძიებო სისტემით ოპტიმიზირებული ვებსაიტი. კომპანია მიზნად ისახავს შესაბამის საკვანძო სიტყვებს, რათა გააუმჯობესოს თქვენი ხილვადობა საძიებო სისტემებში, რათა მიიზიდოთ ხარისხიანი ტრაფიკი თქვენს ვებსაიტზე.
2. თქვენი ვებსაიტის დატვირთვის სიჩქარის ოპტიმიზაცია
მომხმარებლები ელიან თქვენი ვებსაიტის სწრაფად ჩატვირთვას. ამ თვალსაზრისით, ვებგვერდის ნელმა ჩატვირთვამ შესაძლოა გამოიწვიოს სამიზნე აუდიტორიის დაკარგვა. Bounce rate იზრდება 32%-ით, თუ თქვენი გვერდის ჩატვირთვის დრო გაიზრდება ერთიდან სამ წამამდე.
საძიებო სისტემები, როგორიცაა Google, პრიორიტეტს ანიჭებენ მომხმარებლის გამოცდილებას. ისინი აღიარებენ, რომ მომხმარებლებს ურჩევნიათ სწრაფად ჩატვირთვის ვებსაიტი. ასე რომ, უფრო სწრაფი ვებსაიტი, ნიშნავს საძიებო სისტემაშო მაღალი რეიტინგის მაღალ შანსს.
ამის გათვალისწინებით, წარმოგიდგენთ რამდენიმე გზას, თქვენი ვებსაიტის ჩატვირთვის დროის გასაუმჯობესებლად:
1. საიტზე არსებული სურათების კომპრესირება.
2. თქვენი საიტის კოდის შემცირება (CSS, JavaScript და HTML).
3. გამოიყენეთ ბრაუზერის ქეშირება.
3. გახადეთ საიტზე თქვენი კონტენტი მობილურზე მორგებული
აუდიტორია უფრო დიდხანს დარჩება თქვენს საიტზე, თუ მათ შეუძლიათ მარტივად წაიკითხონ საიტზე მოცემული კონტენტი. რაც ზრდის საიტზე მათი დაყოვნების დროს.
გთავაზობთ მობილურზე მორგებული კონტენტის მაგალიათებს:
1. გამოიყენეთ თეთრი სივრცე: გამოიყენეთ თეთრი სივრცე ელემენტებს შორის თქვენს ვებ გვერდზე. ეს ხდის თქვენს კონტენტს მარტივად აღქმადს და ნაკლებად გადატვირთულს.
2. გამოიყენეთ მოკლე აბზაცები: გრძელი აბზაცების ნაცვლად, დაყავით თქვენი კონტენტი მეტად მოკლე, მეტად მართვად ნაწილებად.
3. გამოიყენეთ დიდი, მარტივად წასაკიტხი ფონტი. აირჩიეთ ფონტები, რომლებიც ადვილად იკითხება მობილურ მოწყობილობებზე.
4. საიტის მარტივი ნავიგაცია
მომხმარებლები ხშირად მობილურ მოწყობილობებს იყენებენ, მხოლოდ ერთი ხელით. შესაბამისად საიტის ნავიგაცია ისე, უნდა იყოს მორგებული, რომ მათ მარტივად მოიძიონ სასურველი ინფორმაცია.
თუ მობილურ ვიზიტორებს უჭირთ ნავიგაცია თქვენს ვებსაიტზე, ისინი სავარაუდოდ დატოვებენ საიტს და აღარ დაბრუნდებიან. Შედეგი? ჩართულობის დაბალი მაჩვენებლები, რამაც შესაძლოა პოტენციურად ზიანი მიაყენოს თქვენს რეიტინგს საძიებო სისტემებში.
მარტივი ნავიგაცია ამცირებს ამ რისკს და უფრო დიდხანს აყოვნებს ვიზიტორებს თქვენს ვებსაიტზე.
გთავაზობთ რჩევებს მარტივი ნავიგაციისთვის:
1. მიჰყევით მენიუს ძირითად ელემენტებს, რომლებიც წარმოადგენენ თქვენი ვებსაიტის ძირითად შინაარსს, რადგან ძალიან ბევრმა ვარიანტმა შესაძლოა დააბნიოს მომხმარებელი.
2. გამოიყენეთ ჰამბურგერ მენიუ, რომელიც ჩვეულებრივ მარჯვენა ზედა კუთხეშია განთავსებული. ის მალავს ნავიგაციის მენიუს და აჩენს მხოლოდ მასზე ხელის დაჭერით.
3. საიტზე განატავსეთ საძიებო ფუნქცია, რომელიც ვიზიტორებს საშუალებას მისცემს სწრაფად მოძებნონ კონკრეტული ინფორმაცია თქვენს ვებსაიტზე.
5. გამოიყენეთ სქემის მარკირება
სქემის მარკირება საძიებო სისტემებს აძლევს სტრუქტურას თქვენი ვებსაიტის შინაარსს, რაც ეხმარება მათ მარტივად დაახარისხონ და დააინდექსირონ. ეს იწვევს ხილვადობისა და რეიტინგის გაუმჯობესებას.
6. ხმით ძიების ოპტიმიზაცია
ციფრული ასისტენტებით, როგორიცაა Siri და Alexa, უფრო მეტი ადამიანი იყენებს ხმოვან ბრძანებებს ონლაინ ძიებისთვის.
Smart Audio Report-ის მიხედვით, ამერიკელი მოზარდების 62% იყენებს ხმოვან ასისტენტს ისეთ მოწყობილობებზე, როგორიცაა სმარტფონები, ჭკვიანი დინამიკები და მანქანის სისტემები. იმავდროულად, ინტერნეტის მომხმარებელთა 27% გლობალურად იყენებს ხმოვან ძიებას მობილურზე.
7. შეამცირეთ Popups ფანჯრების გამოყენება მობილურზე
მიუხედავად იმისა, რომ Popups ფანჯრები შესაძლოა იყოს მძლავრი ინსტრუმენტი კონვერტაციისთვის, ისინი ასევე შეიძლება იყოს არალერევანტური მობილურ მოწყობილობებზე.
მობილური მოწყობილობების ეკრანები უფრო პატარაა, ამიტომ Popups ფანჯრები არა არის მიზანშეწონილი მობილურ ვერსიებზე. მათ შეუძლიათ დაფარონ გვერდის მთლიანი კონტენტი და გამოიწვიოს შემთხვევითი დაწკაპუნებები, რაც ამცირებს მომხმარებლის საერთო გამოცდილებას.
თუ აუცილებელია Popups ის დამატება თქვენს საიტზე, გახადეთ დახურვის ღილაკი ხილული და ადვილად დასაჭერი.
8. ლოკალური SEO-ს ოპტიმიზაცია
ლოკალური ძიებისთვის თქვენი ვებსაიტის ოპტიმიზაცია შესანიშნავი გზაა ადგილობრივ აუდიტორიასთან დასაკავშირებლად.
ლოკალური განზრახვით ძიებებს ხშირად აქვთ უფრო მაღალი კონვერტაციის კოეფიციენტი, რადგან ადამიანები, რომლებიც ეძებენ რაიმე „ჩემთან ახლოს“, ჩვეულებრივ ეძებენ შესყიდვას. ფაქტიურად, მომხმარებელთა 76%, რომლებიც იყენებენ სმარტფონებს ადგილობრივი ბიზნესის მოსაძებნად, დღის განმავლობაში სტუმრობენ ბიზნეს ობიექტს და მათგან 28% ყიდულობს.
ამის გათვალისწინებით, გთავაზობთ, როგორ გააუმჯობესოთ თქვენი საიტი ლოკალური SEO-სთვის:
1. განათავსეთ თქვენი ბიზნესი Google My Business-ში. განაახლეთ თქვენი პროფილის ზუსტი ინფორმაცია, მათ შორის ტელეფონის ნომერი, მისამართი და სამუშაო საათები.
2. გამოიყენეთ საკვანძო სიტყვები მობილურ კონტენტში, მეტამონაცემებსა და URL-ებში, რომლებიც ასახავს ლოკალურ საძიებო მოთხოვნებს, მაგალითად: თქვენი ქალაქის, ტერიტორიის და სხვა ადგილობრივ იდენტიფიკატორებს.
შეჯამება
ახლა, როდესაც თქვენ იცით, რატომ არის მნიშვნელოვანი მობილური SEO და როგორ შეუძლია გააუმჯობესოს თქვენი საძიებო სისტემის რეიტინგები, დროა განახორციელოთ სტრატეგიები, რომლებიც განვიხილეთ თქვენი ორგანული ტრაფიკის გასაზრდელად.
MYGO • მაიგოუ-ს შეუძლია შექმნას მობილურისთვის ოპტიმიზებული ვებსაიტი, რომელიც შეესაბამება თქვენს დიზაინსა და მარკეტინგულ საჭიროებებს.
დაგვიკავშირდით დღეს, რათა გაიგოთ, თუ როგორ შეგვიძლია გავაუმჯობესოთ თქვენი საძიებო სისტემის რეიტინგი და გავზარდოთ თქვენი ბიზნესი.