ჩემი გვერდი

როგორ შეარჩიოთ თქვენი კომპანიისთვის შესაფერისი სახელი

23 მარტს 2021
როგორ შეარჩიოთ თქვენი კომპანიისთვის შესაფერისი სახელი

ყოველთვის, როდესაც ახალი ბიზნესი იწყება, ჩნდება კითხვა: რა იქნება ბრენდის სახელი?! 

სახელი, რომელსაც თქვენს კომპანისთვის შეარცევთ, დიდ შრომას მოითხოვს. ის ახასიათებს თქვენი ბრენდის ისტორიას, უყვება მომხმარებელს თქვენი პროდუქტის შესახებ და უნდა იყოს დასამახსოვრებელი პოტენციური მომხმარებლისთვის. მთელი ამ პასუხისმგებლობის გათვალისწინებით, გასაკვირი არ არის, რომ თქვენი კომპანიის დასახელების შერჩევა რთული ამოცანა იყოს.  

რატომ არის მნიშვნელოვანი თქვენი ბრენდის სახელი 

კომპანიის სახელი არის თქვენი გაცნობა მომხმარებლებთან. ეს არის ის, რასაც მომხმარებლები მიმართავენ ყოველ ჯერზე თქვენს კომპანიასთან ურთიერთობისას. კომპანიაზე, სახელი ხანგძლივ შთაბეჭდილებას ტოვებს.

მოსაზრებები და ვარიაციები ბრენდის სახელის არჩევისას

ბრენდინგის ექსპერტი ჯონათან ბელი თავის TED განხილვაში ”როგორ შევქმნათ დიდი ბრენდის სახელი” განსაზღვრავს შვიდი ტიპის ბრენდს: 

  • ეპონიმური - მაგ: Adidas (Adolph “Adi” Dassler – Adidas) 
  • აღწერითი -  მაგ: (Bank of America; General Motors) 
  • აკრონიმი -  მაგ: (Fiat; NASA) 
  • დამაფიქრებელი - მაგ: ( YAHOO; STARBUCKS ) 
  • ასოციაციური - მაგ: ( Amazon ) 
  • არა-ინგლისური - მაგ: ( Fendi; IKEA) 
  • აბსტრაქტული - მაგ: (Rolex; Kodak ) 

ბრენდის ეს ტიპები შესაძლოა იყოს ღირებული წერტილები, რომლებიც დაგეხმარებათ თქვენი ბიზნესის დასახელების პროცესში. ბრენდის სახელის არჩევისას, ასევე საჭიროა ვიფიქროთ მის ღირებულებებზე. თქვენი ბიზნესის სახელს შეუძლია გაზარდოს თქვენი ღირებულებიბი და დაადგინოს სტანდარტი იმის შესახებ, თუ რას ელიან მომხმარებლები თქვენგან. 

Სახელის შერჩევისას უნდა დავსვათ კითხვები: 

  1. არის თუ არა დასამახსოვრებელი არჩეული სახელი, ან თუ არის ის გამორჩეული? 
  2. არის მარტივი სახელის გამოთქმა ან დაწერა? 
  3. არის თუა რა ეს სახელი გრძელვადიანი? 
  4. დაგეხმარებათ ეს სახელი, საძიებო სისტემებში ოპტიმიზაციაში? 
  5. ავთენტურია თქვენი ბიზნესისთვის?
  6. შეესაბამება თქვენს დემოგრაფიულად შერჩეულ აუდიტორიას? 
  7. იმუშავებს თქვენი სახელი სხვა ენებზე? 

ბრენდისთვის შერჩეული სახელი შესაძლოა არ შეესაბამებოდეს ყველა სტანდარტს და ეს ნორმალურია. ეს შეიძლება არ იყოს მარტივი სახელი, მაგრამ ის შეესაბამება თქვენი კომპანიის ხასიათს და ღირებულებებს. SEO შესაძლოა საჭირო იყო თქვენი ბიზნესისთვის, თუმცა იყოთ დასამახსოვრებელი, ეს კრიტიკულად მნიშვნელოვანია ელექტრონული კომერციისთვის. 

ბრენდის სახელის არჩევისას: 

  • განსაზღვრეთ თქვენი ბრენდი; 
  • განსაზღვრეთ სახელწოდების კრიტერიუმები; 
  • “ბრეინშტორმინგი” - იდეების დაგენერირება; 
  • გამოიყენეთ სხვადასხვა ინსტრუმენტები/ სახელის ონლაინ გენერატორები;

გამოიყენეთ თქვენი კომპანიის ბრენდინგი 

თუ ჯერ კიდევ არ გაქვთ კომპანიის ბრენდინგი, ახლა ამის დროა. განსაზღვრეთ თქვენი ბრენდის იდენტობა, პიროვნება, ტონი და თქვენი ბიზნესის პოზიციონირება. ასევე დიდი დატვირთვა აქვს ფერების/ფერის შერჩევას ბრენდისთვის და ლოგოსთვის. თითოეულ ფერს აქვს თავისი დატვირთვა, რომელსაც უნდა გაეცნოთ სანამ კონკრეტულ ფერს ან ფერების კომბინაციას აირჩევთ.